Životnost lesních cest se pohybuje kolem 20 let. Lesní svážnice však vyžadují mnohem častější opravy. Jedná se totiž o nezpevněné komunikace, u kterých často chybí jakékoliv zpevnění či jsou pouze provozně zpevněny štěrkem. Povrch lesních svážnic je proto velmi náchylný ke všem typům opotřebení. Mezi ty nejčastější patří pojezd těžké lesní mechanizace a vliv počasí (například déšť, sníh a vítr).
Na této lesní svážnici se podepsal především pojezd lesní mechanizace, která v cestě vyhloubila poměrně hluboké vyjeté koleje. Pomocí bagru jsem tedy rozhrnul stávající zeminu a následně ji rovnoměrně rozvrstvil po celé šířce cesty. Tímto jednoduchým způsobem zemních prací jsem tak vytvořil rovný povrch na svážnici.
V další části cesty bylo třeba vyřešit erozní rýhy způsobené vodou, která se koncentrovala právě na cestě. Také na tento problém jsem aplikoval stejný postup řešení opravy cesty.
Stavební mechanizace řízená šikovným bagristou si poradí se širokým spektrem zemních a výkopových prací, demoličních a bouracích prací i s přesunem materiálů.